‘Super Nice Review’ van de maand!
20 januari 2025

27 mei 2025

“Je denkt dat je goed oplet – tot je deze training volgt”

“Je denkt dat je goed oplet – tot je deze training volgt”

“Weet jij hoeveel meter je mist als je 100 km/u rijdt en twee seconden niet naar de weg kijkt? Dik 50 meter! Afstand houden is dus echt super belangrijk.” Aan het woord is Dinand (21), bezorger bij The Super Nice People en een van de eersten die onze verkeersveiligheidstraining volgde. Dinand is een beginnend bestuurder: jong, heeft pas kort zijn rijbewijs en relatief weinig ervaring op de weg.

Veel bezorgers vallen in deze categorie. Daardoor hebben ze tot 4,5 keer meer kans op een dodelijk ongeval. En dus sturen wij al onze bezorgers (en op verzoek die van onze klanten) alleen de weg op na het volgen van onze verkeersveiligheidstraining. Zoals Dinand dus. En dat leverde hem verrassende inzichten op.

Lees je mee?

Kleine inzichten, grote impact

De training is in samenwerking met Verkeersveiligheid Groep Nederland en digitaal platform e-Driver gemaakt en bevat situaties die voor veel bezorgers dagelijkse kost zijn: rijden in een woonwijk, wisselende weersomstandigheden, volle laadruimtes en verkeer dat zich onverwacht gedraagt.

“Er zat een fragment in over remweg en gewicht,” vertelt Dinand. “Als je bus volgeladen is en het regent, glijd je veel verder door dan ik dacht. Dan besef je ineens dat je dan echt anders moet anticiperen.” Ook de invloed van snelheid op energieverbruik maakte indruk. “Als je 130 rijdt in een elektrische bus, dan is je actieradius ineens een stuk lager. Dat had ik nooit zo berekend.” En dan is er nog de eye-tracker. “Je ziet precies hoe een getrainde chauffeur om zich heen kijkt. Ik herkende er dingen in, maar zag ook: daar kan ik nog scherper zijn.”

Volgens Dinand is dat misschien wel de grootste waarde van de training: “Het zet je aan om opnieuw te kijken naar wat je al doet – en waar het beter kan.”

Niet afvinken, maar aanzetten

Veel bedrijven bieden trainingen aan zodat ze dat kunnen afvinken. Even met z’n allen in een zaaltje, PowerPoint aan, praatje erbij, handtekening zetten en door. Maar deze training zit anders in elkaar: acht e-learning modules die kort, visueel en interactief zijn, gevolgd door een examen. Daarna volgen er om de zes weken nieuwe online lessen. Praktijkvoorbeelden gecombineerd met herhaling dus en gericht op het herkennen van gevaren en échte gedragsverandering.

“Je kijkt filmpjes, krijgt uitleg en moet tussendoor vragen beantwoorden. Dat houdt je erbij,” vertelt hij. “En het voelde niet alsof iemand je alleen maar iets kwam vertellen. Je moest echt zelf nadenken.”

De training liet hem kritisch naar zijn eigen gedrag kijken. “Ik lette altijd al goed op. Maar na de training merkte ik dat ik nog net iets alerter was. Dat ik dingen zag die ik anders misschien gemist had.”

Altijd klaar om te schakelen

Zijn eigen ervaring op de snelweg onderstreept het belang van alertheid. “Ik wilde laatst invoegen, iemand anders kwam er met 150 km/u aan. Ik moest snel schakelen. Doordat ik goed oplette, ging het goed. Maar als je even niet kijkt, heb je een probleem.”

De training helpt om dat bewustzijn op peil te houden. “Voor sommige collega’s gaat dit echt verschil maken. Je leert over afstand houden, over telefoongebruik, over hoe snel iets mis kan gaan. En dat blijft toch hangen.”

Bezorgen is een vak

Bij The Super Nice People zien we bezorgers als vakmensen. Mensen die je serieus neemt, die je begeleidt en zorgvuldig traint. De verkeersveiligheidstraining maakt daar standaard deel van uit. Want veilig rijden vraagt om meer dan alleen een rijbewijs. Dinand is er duidelijk over: “De training is niet moeilijk, maar wel echt nuttig. Het zet je aan het denken over je eigen gedrag in het verkeer. En maakt je scherp. En dat is goed voor iedereen op de weg.”

Benieuwd wat de training kan betekenen voor jouw bezorgers?
Laten we praten. Mail ons of bel even. We denken graag mee.

 

Gerelateerde items

“Je denkt dat je goed oplet – tot je deze training volgt”

“Weet jij hoeveel meter je mist als je 100 km/u rijdt en twee seconden niet naar de weg kijkt? Dik 50 meter! Afstand houden is dus […]

‘Super Nice Review’ van de maand!

Weer een super nice review alert! “Twee super aardige en vriendelijke jongens die kwamen bezorgen. Keurig hun voeten vegend voor ze naar binnen kwamen. Goed passend […]

‘Super Nice Review’ van de maand!

Bezorgen = ontvanger blij maken! Super Review = ons blij maken! ‘’Behulpzame medewerkers die op elke vraag geduldig luisteren en duidelijke advies geven.’’

In de praktijk: Mikropakket

Mikropakket: specialistisch gekoeld vervoer binnen tijdslot GDP-proof medicijnen afleveren bij verkooppunten; geen sinecure. Een graad te warm, een afslag te vroeg, een kleine misser heeft grote […]

In de praktijk: De Lokalist

De Lokalist: buurtwinkel-gevoel aan de deur De Lokalist verenigt lokale winkeliers online: verse boodschappen uit de buurt thuisbezorgd. Hoe vertaal je het echte buurtwinkel-gevoel naar een online […]

In de praktijk: TSN Groen

TSN Groen: nieuwe bezorg-standaard – 100% duurzaam TSN Groen heeft een missie: de meest duurzame meubel-distributeur van Europa worden. En ze zijn hard op weg. TSN […]

The Super Nice People maakt professionaliseringsslag

Een jaar geleden stapten we met The Super Nice People in de logistieke markt als dé nieuwe detacheerder. Wow. Time flies when you’re having fun! Kijken […]

Super Nice Quote van de Week!

Superman heeft geen lift nodig en The Super Nice People ook niet: wij tillen ‘m gewoon via de trap naar boven. Zelfs naar het dak, als […]

Super Nice Quote van de Week!

Blije klanten en mooie cijfers? Daar doen we het voor. Super blij met deze 10!

Andries Vlot van TSN Groen

MET “THE SUPER NICE PEOPLE” SCOREN WIJ EEN NPS VAN 90 In 1998 startte hij een bedrijf in meubellogistiek. Dat groeide uit tot de succesvolle TSN […]

Super Nice Quote van de Week!

Liever een paard in de gang dan een bank in de gang. Dus die bank zetten we mooi z’n plek. In de woonkamer, badkamer: waar je […]

In vaste dienst met veel (zonne-)energie en lol

Onderzoek wijst uit dat 80% van alle bedrijven denken een uitstekende service te bieden, terwijl maar 8% van hun klanten tevreden zijn*. Een gat, waarin wij […]

Eerste afgestudeerde thuisbezorgers aan de slag voor TSN Groen

De eerste lichting thuisbezorgers van The Super Nice People slaagden vorige week in De Utrechtse Lik voor hun training ‘Bewustzijn, inzicht en reflectie’. Met hun nieuwe […]
27 mei 2025

“Je denkt dat je goed oplet – tot je deze training volgt”

“Weet jij hoeveel meter je mist als je 100 km/u rijdt en twee seconden niet naar de weg kijkt? Dik 50 meter! Afstand houden is dus […]
20 januari 2025

‘Super Nice Review’ van de maand!

Weer een super nice review alert! “Twee super aardige en vriendelijke jongens die kwamen bezorgen. Keurig hun voeten vegend voor ze naar binnen kwamen. Goed passend […]
4 november 2024

‘Super Nice Review’ van de maand!

Bezorgen = ontvanger blij maken! Super Review = ons blij maken! ‘’Behulpzame medewerkers die op elke vraag geduldig luisteren en duidelijke advies geven.’’
11 juni 2024

In de praktijk: Mikropakket

Mikropakket: specialistisch gekoeld vervoer binnen tijdslot GDP-proof medicijnen afleveren bij verkooppunten; geen sinecure. Een graad te warm, een afslag te vroeg, een kleine misser heeft grote […]
11 juni 2023

In de praktijk: De Lokalist

De Lokalist: buurtwinkel-gevoel aan de deur De Lokalist verenigt lokale winkeliers online: verse boodschappen uit de buurt thuisbezorgd. Hoe vertaal je het echte buurtwinkel-gevoel naar een online […]
11 juni 2022

In de praktijk: TSN Groen

TSN Groen: nieuwe bezorg-standaard – 100% duurzaam TSN Groen heeft een missie: de meest duurzame meubel-distributeur van Europa worden. En ze zijn hard op weg. TSN […]
8 juli 2021

The Super Nice People maakt professionaliseringsslag

Een jaar geleden stapten we met The Super Nice People in de logistieke markt als dé nieuwe detacheerder. Wow. Time flies when you’re having fun! Kijken […]
23 december 2020

Super Nice Quote van de Week!

Superman heeft geen lift nodig en The Super Nice People ook niet: wij tillen ‘m gewoon via de trap naar boven. Zelfs naar het dak, als […]
17 december 2020

Super Nice Quote van de Week!

Blije klanten en mooie cijfers? Daar doen we het voor. Super blij met deze 10!
11 december 2020

Andries Vlot van TSN Groen

MET “THE SUPER NICE PEOPLE” SCOREN WIJ EEN NPS VAN 90 In 1998 startte hij een bedrijf in meubellogistiek. Dat groeide uit tot de succesvolle TSN […]
11 december 2020

Super Nice Quote van de Week!

Liever een paard in de gang dan een bank in de gang. Dus die bank zetten we mooi z’n plek. In de woonkamer, badkamer: waar je […]
9 oktober 2020

In vaste dienst met veel (zonne-)energie en lol

Onderzoek wijst uit dat 80% van alle bedrijven denken een uitstekende service te bieden, terwijl maar 8% van hun klanten tevreden zijn*. Een gat, waarin wij […]
30 september 2020

Eerste afgestudeerde thuisbezorgers aan de slag voor TSN Groen

De eerste lichting thuisbezorgers van The Super Nice People slaagden vorige week in De Utrechtse Lik voor hun training ‘Bewustzijn, inzicht en reflectie’. Met hun nieuwe […]

Laat een bericht achter

Laat je gegevens achter en je ontvangt de whitepaper per mail.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Laat je gegevens achter en je ontvangt de whitepaper per mail.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Of bel mij terug

“Je denkt dat je goed oplet – tot je deze training volgt”
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren.
Meer info